Ideasta toteutukseen

Muutamaan kirjoitukseen olen lisännyt kuvasarjan eri työvaiheista. Päätin seuraavan työn kohdalla, että dokumentoin jokaisen vaiheen. Tosin välillä innostuin niin, etten taaskaan malttanut tarttua kameraan jokaisen vaiheen jälkeen. Sitä paitsi toiminnalliset kuvat olisivat olleet hauskempia ja valaisevampiakin, jos se olisi tarpeen.

Olen ollut väärässä, kun olen pitänyt hoopona kuvataiteilijoiden tapaa puhua työstään tutkimisena. Jo tähänastisissa työvaiheissa, tai oikeastaa jo niitä ennenkin, olen muun muassa kokeillut erilaisia tapoja sumuttaa akryylimaalia kotitekoisin välinein; kokeillut miten värit sointuvat yhteen. Jälkimmäinen tosin on melko subjektiivista.

Tärkein tutkimisaihe on kuitenkin idean toteutus: jopa näkemisen tapa. Minun näkemiseni tekijänä ja katsojien mahdolliset tulkinnat. Taiteilijoiden salaperäisyys töidensä merkityksistä tai jopa kuvan kohteesta johtunee siitä, että he haluavat jättää tilaa katsojan omille tulkinnoille. Teos itsessään antaa tulkinnan avaimet ja kertoo kuinka sitä on tarkoitus tarkastella.

Kuvaesitys vaatii JavaScriptin.

Tietoja luovuuttakohti

Olen 40 vuotias AMK Kuvataiteilija, venäjän kielen opettaja ja pian taas opiskelija. Blogissani kirjaan muistiin työprosessini vaiheita ja ajatuksia; haen pontta kuvataiteen parissa työskentelylle. Venäjä blogi käsittelee venäjän kieltä ja kulttuuria.
Kategoria(t): Luonnospäiväkirja, Oma taide Avainsana(t): , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s